Image and video hosting by TinyPic

1000 mora daleko...

četvrtak, 19.03.2009.

21. deo moje price o Tokio Hotelu – Der letzte Tag / Wir schliessen uns ein + SrEcNa Mi PoLuGoDiSnjiCA PrAvLJeNJA bLoGa

Image and video hosting by TinyPic

Krajem avgusta ( tacnije 28.08.2006. ) izlazi i zadnji singl sa albuma “Schrei” – “Der letzte Tag” ( “Poslednji dan” ). Ja sam predosecao da ce to biti poslednji singl, jer sam trazio da mi se ta pesma prva prevede. Vidovit sam! Vidovita Kleopatra na vezi! xD
Kao i “Rette mich”, ova pesma je ponovo snimljena sa Billovim dubljim glasom. A na singlu se nalazi i akusticna verzija, u kojoj ima potpuno drugaciju intonaciju refrena. Tako pesmu peva uzivo. A sada reci pesme:

“POSLEDNJI DAN”

Sada smo ponovo ovde gore na krovu,
a ceo svet je dole na podu.
Sto se tice mene moze i veceras da nestane!
Da li smo poslednji put zajedno?
A tek smo poceli…

refren:
Ako je ovaj dan poslednji,
nemoj mi to, molim te, reci!
Kada nam bude dosao kraj,
nemoj reci… jos ne!

Da li ce tog dana svi satovi stati?
Da li ce nestati horizont
i svi snovi na spavanje krenuti?
Da li smo poslednji put zajedno?
A tek smo poceli…

refren: 1x

Ovo je posledni dan… Ovo je poslednji dan…
Da li je ovo poslednja kisa gore na tvom krovu?
Da li je to poslednji blagoslov i nasa poslednja noc?

Da li je nas kraj poceo?
Svejedno mi je jer smo mi i dalje zajedno!

refren:
Ako je ovaj dan poslednji,
nemoj mi to, molim te, reci!
Kada nam bude dosao kraj,
nemoj reci… jos ne!
Ako je ovaj dan poslednji,
nemoj mi to, molim te, reci!
Ako ostanes onda jos necu umreti…
Jos ne! Jos ne!

Da li je ovo poslednja kisa gore na tvom krovu?
Da li je to poslednji blagoslov?
Nemoj reci!
Jos ne!
Ovo je poslednji dan…

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


A sta drugo da kazem nego da je pesma prelepa… Kao i uvek Bill peva o nekoj ljubavi za koju zna da je nikad nece osetiti. Govori o tolikoj predanosti nekome, da ste cak spremni sa njim da provedete poslednji dan svog zivota i da vam je totalno svejedno sto sve oko vas nestaje, jer ste jos uvek zajedno. Nazalost, takva ljubav ne postoji… Osim u pesmama!
Radnja spota za “Der letzte Tag” je uradjena po uzoru na prvi stih, kao i uvek. To sam primetio. Uvek ceo spot odredjuje prvi stih. Nadam se da svi znate kako izgledaju spotovi, pa pogledajte sad ovo:
1. Rette mich ( “Po prvi put sam bez tebe u nasem skrovistu…. Vidim nasa imena ispisana na zidu.. )
2. Der letzte Tag ( imate pocetak gore )
3. Ubers Ende der Welt ( Mi smo trcali kroz grad… )
4. Spring nicht ( Iznad krovova je tako… )

Nastavljam tamo gde sam stao…
Radnja spota se odvija na krovu starog berlinskog pozorista, a ispod te zgrade se nalazi mnostvo fanova Tokio Hotela ( oko 500 tinejdzera je trpelo temperaturu od 30 stepeni u hladu! Ja bih trpeo i 200! ) Svi oni vriste i podizu transparente sa porukama svojim miljenicima. Momci izlaze i masa nacisto poludi! TH pocinje sa svirkom, devojke bacaju bruseve, a Tom kao i uvek gleda ima li u publici slatkih devojcica. Stanari okolnih zgrada se bune! U daljini se cuju kola hitne pomoci! U jednom momentu, dok Gustav svira bubnjeve, Bill, Tom i Georg pocinju da skacu, pa to cini i jedna bakica u roze spavacici, koja sve to posmatra sa terase. Kada zavrse pesmu odlaze, a publika protestuje. Dok silaze niz stepenice, Bill peva pocetak nove pesme “Wir schliessen uns ein” ( “Mi se zakljucavamo” ) . Na singlu “Der letzte Tag vol.1” se nalazi i ostatak spota, gde TH odlaze u neki mracan hodnik, gde su uz zid poredjane devojke sa povezima na ustima. U jednom momentu, kao da se sve bude iz transa i napadaju ih.
Nakon ovog spota je bio objavljen jos jedan “Der letzte Tag” spot, napravljen od snimaka sa DVD-a Schrei Live, koji je izasao izasao 10. aprila 2006. ( o kome sam pisao u proslom delu price )
Kao sto sam pomenuo negde iznad, postoje dve varijante singla: 1 i 2. Ja imam prvu varijantu. Razlika izmedju singlova je u spotovima i dodatnoj verziji DLT.
Singl 1: Grizzlyjev remix DLT i spot “Wir schliessen UE”
Singl 2: Akusticna verzija DLT i spot “DLT”.

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic

Oba singla sadrze video verziju DLT i cak 2 nove pesme “Wir schliessen UE” i “Frei im freinen Fall” ( “Slobodan u slobodnom padu” ).
Evo i prevoda tih pesama i kratka objasnjenja.

Mi se zakljucavamo

Kroz prozor gledamo moc, koja se gubi u daljini.
Gledamo se i znamo, ne moramo nista da kazemo.
Moze da dodje bilo sta, pa i najveca oluja,
ali nas nece pomeriti odavde!
Upravo je tako savrseno…

refren:
Mi se zakljucavamo…
Mi se zakljucavamo…
Dok vreme ne zaboravi na nas…
Dok vreme ne zaboravi na nas…
Do poslednjeg daha, ako tako hocemo!

Gledas kroz prozor, a pogled ti ne stigne nigde.
Ovde unutra smo uhvatili ostatke nasih zivota.
Mi smo se zakljucali u sebe i slomili kljuc!
Upravo je tako savrseno!

refren: 1x

Ja znam da niko od nas nece otici.
Ovo je posledni put!

refren: 1x

Na pocetku da vam razjasnim jednu nedoumicu. Naslov sam po sebi moze da se prevede kao “Mi smo se zatvorili u sebe”, tako cete naci svugde, tako su i meni preveli. Medjutim, ja ne smatram da tako ide prevod zbog jednog stiha:
Mi smo se zakljucali u sebe i slomili kljuc!
Zbog toga ja ovako prevodim naslov. Ova pesma je simbolisticka. Prevod je nejasan i deluje kao da se nista ne desava u pesmi, ali ja mislim da se ovde govori o njihovoj slavi i uspehu. Zarekli su se da se nece promeniti i da nista nece uticati na njih. Oni su uvereni da ce uspeti u to, jer jako dobro poznaju jedni druge. Medju njima postoji povezanost i nikada nece postati kao vecina bendova, koja menja postavu sa svakim CD-om.

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic

A sada reci druge pesme “Frei im freinen Fall”.

“Slobodan u slobodnom padu”

Moj stan je poput mrtve zemlje.
Pisem pismo adresirano na nepoznato.
Jos uvek trazim sopstveni odraz.
Potraga mi tece u krvi!
Necu nazad!
Ovde napolju mi vetar siba u lice!
A ja sam bez tezine!
Dobro vidim da u mom zivotu vise nista nije isto!

refren:
Slobodan u slobodnom padu
i nigde drugo!
Ja sam slobodan u slobodnom padu,
jer ne umem drugacije!

1000 ociju je protiv mene!
Daju sve za jedan trenutak!
A potom se sve zaledi,
a ja se drzim toplo za pokusaj bekstva!

refren: 1x

Hocu da budem slobodan!
Jos jednom da budem slobodan!
Samo jos jednom da budem slobodan!
Pustam se da padnem…

refren: 3x

Sa ovom pesmom bas i nisam nacisto sta se radi u njoj, tj, sta predstavlja taj pad. Da li samo bekstvo od stvarnosti ili samoubistvo? Uglavnom, sve u njegovom zivotu se promenilo, ne moze da se prepozna. Svoj stan posmatra kao grob. Moli bilo koga da mu pomogne! Ali, kako odgovor ne dobija, stvari resava na svoj nacin, tako sto pada.

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic

Najefektniji stihovi iz ove tri pesme:

Der letzte Tag:
Da li ce nestati horizont
i svi snovi na spavanje krenuti?

Wir schliessen uns ein:
Mi smo se zakljucali u sebe i slomili kljuc!

Frei im freinen Fall:
A potom se sve zaledi,
a ja se drzim toplo za pokusaj bekstva!

Toliko za ovaj post… Ja sam obecao i izvestaj o tetovazi, ali to ostavljam za sledeci post, jer nisam planirao da se ovaj ovoliko oduzi.

P.S. Ljudi, danas je pola godine pravljenja ovog bloga! Ne mogu da verujem da sam dogurao dovde i da me jos uvek citate. Hvala vam puno na tome!

P.P.S. 1. Za Tomovu, M.I.A.-u i ostale slicne njima...
Imam jedno pitanje za vas, jer ne mogu da razumem toliko prazne mozgove, pa mi molim vas pomozite da shvatim i takvu klasu ljudi poput vas.
Zasto posecujete blogove koji vas ne intersuju i koji vas nerviraju. Nadjite nesto sto vas zanima i to citajte. Evo, ima sa jedne strane u boxu poruka za vas antifanove ili koji vrag da ste.
Nemate svrhu da me vredjate, jer se ja ne okrecem za svakim psom koji ume da laje.
I jos nesto. Kada sam napisao da Gustav pokazuje svoje ‘sexy telo’ to je bila zezancija, a ako to neko ne moze da skonta on ima problem a ne ja.

Sta ima neu kod mene?
Danas smo imali test iz engleskog. Nasa profesorka je najgenijalnija u celoj skoli. I kao fazon napisala na testove imena ( npr. Kety Perry) da bude zabavno. I to izmesa i podeli. I sta mislite da sam ja dobio? Britney! xD Ne moguda verujem... Svi su se kidali od smeha.... Pa, da sam birao...
Nakon toga sam ceo dan bezao od Justina i Madonne... xaxax Da su makar bile devojke ne bih bezao... xD


Sa svim svojim duhovima, tamnim mislima i krvlju vas pozdravlja Vas
nEcKy, pRiNz DeR FiNsTeRniS

- 13:48 - Komentari (25) - Isprintaj - #